معرفی 5 جاذبه شگفت انگیز دبی
نوشته شده توسط : ali

 

بی شک دبی یکی  از شهرهای بزرگ و نام آشنا برای آن دسته از افرادی که اهل سفر و تفریح هستند محسوب می شود. شهری با برج های بسیار بلند و شگفت انگیز ، بیابان های بی نظیر ، جاذبه های گردشگری متفاوت و ساحل های آرام که هر توریستی را مجاب می کند که به تور دبی برود و از آنجا که در نزدیکی ایران قرار دارد، هر ساله مقصد بسیاری از مردم کشورمان برای گذراندن تعطیلات و حتی تجارت خود به شمار می رود. دبی پرجمعیت ترین شهر امارات می باشد که به دلیل پیشرفت های بسیار زیادی که اخیرا داشته است مورد توجه بسیاری از مردم حهان قرار گرفته که به همین دلیل تور دبی از پرطرفدارترین تورهای گردشگری به حساب می آید.

 

5 دیدنی که باید در سفر به دبی ببینید

 

 

۱.موزه دبی (Dubai Museum)

 

موزه دبی در قلعه آل فهیدی (Al-Fahidi Fort) قرار دارد که در سال ۱۷۸۷ برای دفاع از دبی ایجاد شد. دیوار قلعه از بلوک‌های مرجانی سنتی ساخته و با آهک نگه داشته شده‌اند. طبقه بالایی توسط ستون‌های چوبی پشتیبانی می‌شود و سقف از نخل، گل و لای و گچ ساخته شده است. در گذشته این قلعه به عنوان محل اقامت خانواده حاکم، مقر دولت و پادگان و زندان استفاده می‌شد. این قلعه در سال ۱۹۷۱ ترمیم شد (دوباره در سال ۱۹۹۵ گسترش یافت) و در حال حاضر موزه برتر شهر است. حیاط این قلعه دارای چند قایق سنتی و خانه‌ای با برگ درخت نخل با برج بادی امارت و سالن سمت راست دارای سلاح‌ها و سالن سمت چپ ویترین آلات موسیقی اماراتی است. زیر طبقه همکف سالن‌های نمایش با نمایشگاه‌ها و شهر فرنگ‌های سر پوشیده وجود دارند که جنبه‌های مختلف سبک زندگی سنتی اماراتی و همچنین آثار مکشوفه از جمله گورهای قدیمی ۳۰۰۰ و ۴۰۰۰ ساله در منطقه باستان شناسی القصیص (Al Qusais) را نشان می‌دهند.

۲. نهر دبی (Dubai Creek)

 

نهر دبی ،شهر را به ۲ بخش دیره به سمت شمال و بور دبی (Bur Dubai) در جنوب تقسیم می‌کند. این نهر یک عنصر معاصر در رشد شهر است، و برای اولین بار مهاجران را برای مروارید و ماهی به اینجا جذب کرد. در حدود  ۴۰۰ سال پیش ،روستاهای کوچک در کنار نهر رشد کردند در حالی که عصر مدرن از دهه‌ی ۱۸۳۰ زمانی که قبیله بنی یاس در منطقه سکونت داشتند آغاز شد. عوارض بارانداز لنج در ساحل خور دبی یا نهر دبی، در شمال پل آل مکتوم (Al-Maktoum Bridge) قرار دارد و هنوز هم توسط معامله گران کوچک در سرتاسر خلیج استفاده می‌شود، برخی از لنج ها در اینجا بیش از صد سال قدمت دارند. شما می‌توانید از اینجا دیدن کنید، و محموله‌ها را در حال بارگذاری و تخلیه در داخل و خارج لنج ها ببینید. کارکنان لنج اغلب بازدیدکنندگان را برای تور به داخل کشتی‌ها دعوت می‌کنند و شما می‌توانید زندگی این ملوانان سنتی را مشاهده کنید. در اینجا بسیاری از لنج ها به کویت، ایران، عمان، هند و شاخ آفریقا سفر می‌کنند. این قسمت کوچک از اقتصاد باقی‌مانده دبی سنتی و قدیمی هنوز یک مکان شلوغ و فوق‌العاده برای وقت‌گذرانی است. اگر بخواهید در نهر دبی سفر کنید شما می‌توانید هم از قایق‌های قدیمی که برای سفرهای توریست‌ها بازسازی‌شده است استفاده کنید یا می‌توانید از ابرا که نوعی کشتی کوچک چوبی است استفاده کنید.

 

 

۳. بستاکیا (دبی قدیم) (Bastakia)

 

محله‌ی بستاکیا در اواخر قرن نوزدهم ساخته شد تا خانه‌ی تاجران ایرانی ثروتمندی باشد که بیشتر مروارید و پارچه معامله می‌کردند و به خاطر معاملات بدون مالیات و دسترسی به نهر دبی به دبی آمده بودند. بستاکیا شامل بخش شرقی بر دبی در امتداد نهر است و ساختمان‌های آهکی و مرجانی در این منطقه که بیشتر آنها دارای برجهای بادی هستند، به‌صورت خیلی خوبی محفوظ مانده‌اند.برج‌های بادی نوعی سیستم تهویه هوا برای خانه‌های اولیه و قدیمی بودند. احتمالاً تاجرهای ایرانی این عنصر معماری (برج‌های بادی) را از زادگاه خود به دبی آورده بودند. راهروهای باریک که با معماری عربی آمیخته شده‌اند یک تاریخ قدیمی و مهیج از دبی را شامل می‌شوند. درون این منطقه شما گالری Majilis را که دارای مجموعه‌ای از سرامیک‌ها و مبلمان های قدیمی عربی است را می‌یابید و گالری XBA که دارای یک مجموعه از هنر معاصر است که در یکی از ساختمان‌های تاریخی قرار دارد.

 

۴. خانه شیخ سعید آل مکتوم (Sheikh Saeed Al-Maktoum House)

 

شیخ سعید آل مکتوم، از سال ۱۹۲۱ تا ۱۹۵۸ حاکم دبی بود، و پدر بزرگ حاکم فعلی است. محل اقامت فعلی او به عنوان یک موزه بازسازی و ترمیم شده است که نمونه خوبی از معماری عربی است. خانه اصلی در سال ۱۸۹۶ توسط پدر شیخ سعید ساخته شد، به طوری که او می‌توانست حمل و نقل کشتی‌ها را از بالکن‌ها مشاهده کند. خانه اصلی تخریب شد، اما خانه فعلی در مکان اصلی بازسازی شد، با ترکیبی از درهای چوب ساچ کنده کاری شده و شبکه‌های چوبی در سرتاسر پنجره‌ها و دیوارهای گچی با طرح‌های گل دار و هندسی، نمونه مدل اصلی را حفظ کرده است. سی اتاق در اطراف یک اتاق مرکزی و برج بادگیر با جزئیات در بالا ساخته شده است. در داخل، نمایشی از موزه دبی از عکس‌های تاریخی و اسناد و مدارک با بسیاری از عکس‌های قدیمی شگفت انگیز از سال‌های ۱۹۴۸ تا ۱۹۵۳ وجود دارند. در سرتاسر ساختمان نامه‌ها، نقشه‌ها، سکه‌ها و تمبرها توسعه امارات را به نمایش می‌گذارند. نزدیک اینجا خانه شیخ عبید بن ثانی (Sheikh Obaid bin Thani House) است.

 

۵. مرکز خرید امارات ( Mall of the Emirates)

 

مرکز خرید امارات مال محلی برای خوشی و لذت در قلب شهر دبی است ! مرکز خریدی لوکس و چشمنواز که به سرعت در لیست بهترین های دبی قرار گرفته است. این مرکز خرید چهار طبقه که فضایی در حدود 233,467 متر مربع را در خود جای داده، پذیرای بیش از 560 فروشگاه و مغازه مختلف است. البته جذابیت های امارات مال به همین جا محدود نمی شود و اسکی دبی، شهربازی بزرگ، مجتمع سینمایی، سالن تئاتری با 500 نفر گنجایش و مرکزی برای نمایش های هنری از آن دست هستند. در میان امکانات تفریحی این مرکز خرید، شاید بتوان مرکز اسکی دبی را خاص ترین و هیجان انگیزترین بخش امارات مال دانست. محلی که در آن برف ها و تپه هایی واقعی می بینید و می توانید در فضایی بسته و سرپوشیده اسکی کنید.جالب است بدانید این مرکز مجلل در مقایسه با شهرهایی همچون نیویورک و لس آنجلس، بازدیدکنندگان بیشتری را جذب خود می کند چون گردشگرانی که با تور دبی به این شهر سفر می کنند این مرکز را به هیچ عنوان فراموش نمی کنند.



این شهر به قدری لوکس و گران قیمت است که لقب شهربازی میلیاردرها را گرفته است و تور دبی پرطرفدارترین تور در بیشتر کشورهای جهان به شمار می رود. همچنین دبی بزرگ‌ترین شهر کشور امارات متحده عربی است.

این شهر فوق مدرن از بسیاری از پیشرفته ترین شهرها در دنیای غرب نیز پیشرفته تر است و بسیاری آرزوی سفر به دبی را از آن سوی دنیا در سر می پرورانند ، سفر به این شهر برای مردم ایران اصلا سخت نیست و با وجود تمام گرانی ها و شرایط بد اقتصادی آن را با تورهای ارزان مانند تور لحظه آخری دبی تجربه می کنند، شما می توانید با شرکت در تورهای ویژه موجود در سایت  تورینجا که قیمت های مناسب و همچنین امکانات فوق العاده ای دارند به دیدار این عروس زیبا در خلیج فارس بروند ، به خصوص الان که به پاییز طلایی نزدیک می شویم و آب و هوای این شهر فوق العاده و دلچسب می باشد، بهتر است که این فرصت را مغتنم شماریم و گریزی به این شهر بیرون زده از دل کویر بزنیم و از زیبایی ها و آسمان خراش های ساخته دست بشر که شاهکارهای معماری قرن بیست و یکم هستند ، بازدید نماییم.





:: بازدید از این مطلب : 169
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 6 آبان 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: